Amplify: Let’s Talk Bands & Brands
How to get brand support (panel)
Brand partnerships are everywhere and it’s not just something big artists with massive reach get to do. A brewery is a creative hub for emerging talent and fashion brands print vinyl records by underground artists and support cultural activism. New and leftfield musicians are getting paid by brands without the fans being worried about artists losing their integrity.
But why have massive companies decided to become a player in the alternative music scene? What do they look for when choosing artists and how can you as an artist work with brands, without compromising your artistic integrity and beliefs?
This panels tackles these questions and gives advice to artists, managers and other representatives on how to maneuver this space.
Meet: Nick Bridge (Partner & Creative Director, Girls Are Awesome), Chloé Bernhardsson (Nordic Marketing Manager, Dr. Martens) & Philip Wedgwood (Senior Brand Manager, Royal Beer).
Moderator: Johannes Dybkjær Anderson (CEO and Founder, VOLUME)
Presented by Volume in cooperation with Promus & SPOT+
Dansk Live: De nye arrangører
Dansk Live indbyder til debat og diskussion af nutidens og fremtidens vilkår for nye arrangør i den danske musikbranches vækstlag.
Live-sektoren har historisk set altid været funderet i en Do-It-Yourself (DIY) vækstlagskultur, med et præg af anti-establishment forståelse. Dette grænsesøgende miljø fungerer ofte som et hands-on laboratorium for fritænkning samt eksperimentel tankegang og skaber plads til innovation og nytænkning, som inspiration for den etablerede livesektor. Samtidigt er vækstlagsmiljøet også præget af flygtige og diffuse tendenser, der muligvis skaber grobund for en svækket dialog med resten af musikbranchen.
Spiller det moderne vækstlags metoder, værktøjer samt praktiske DIY-tilgang sammen med den etablerede musikbranche, eller skal branchen omvendt forberede sig på forandring? Dette spørgsmål og mange flere, danner udgangspunktet temaet som Dansk Live ønsker at diskutere med et stærkt panel af nye unge arrangører i den danske musikbranche.
Mød:
Albert F. Helmig stifter af Aarhus Volume
Evrim Citirikkaya projektleder ved det turkise telt
Amanda Baun stifter af Back To Future Sounds
Jacob Kaarsberg medstifter af Honeyland Palace
Lio Talatinian Borggaard kurator ved Strøm
Præsenteret af Dansk Live i samarbejde med Promus & SPOT+
- - -
Dansk Live: De Nye Arrangører #2
Hvordan kan spillestederne bedre understøtte byens nye arrangører.
Debatten tager udgangpunkt i en idé om en mentor-ordning, hvor spillestedet deler ud af deres støtte til arrangører i byen. En ordning der åbner op for et mere dynamisk spillested og hvor der konstant holdes gang i byens unge aktører - også udenfor spillestederne. Ordningen åbner også op for at unge arrangører ikke dræbes i en kunststøtte-ansøgning, hvor der skal skrives ind i en bestemt lingo og hvor baglandet kan være altafgørende. Der tages således potentielt hånd om det vækstlag, der skal arbejde for byen i en nær fremtid.
Mød:
Janus Mohr (In Orbit, Body2Body)
Rud Kjerstein (TAPE, Flux Festival)
Jeppe Berg (TAPE, Flux Festival)
Amira Gluhic (HQ)
Stine Kloster (Across The Floor)
Moderator: Esben Marcher
Statens Kunstfond: Støtte til arbejdslegater og komponistaftaler
Statens Kunstfond inviterer til informationsmøde for danske komponister, sangskrivere og lydkunstnere lørdag 12. maj på SPOT Festivalen i Aarhus.
Mangfoldige talenter spirer i stor stil i det danske musikliv, og musikalsk talent kan blomstre alle steder i fødekæden, hos både unge og ældre talenter. Her spiller støtten fra Statens Kunstfond en afgørende rolle til at støtte udviklingen af talentet og kunstnerisk udvikling i det hele taget. Statens Kunstfond uddeler i alt 17 mio. kr. til arbejdslegater, komponistaftaler og præmieringer.
Arbejdslegater til den skabende musik
Sidste år modtog 253 danske komponister, sangskrivere og lydkunstnere arbejdslegater til at skabe ny musik. 885 havde søgt, og de uddelte legater var i størrelsesordenen 35.000 – 250.000 kr.
Dansk musik skal spilles og opføres
En anden støttemulighed for den skabende musik er komponistaftaler til for eksempel bestillingsværker, huskomponistaftaler, residencies og andre forpligtende samarbejder mellem musikaktører og danske komponister inden for alle former for musik. Statens Kunstfond yder tilskud til komponisternes honorar.
Informationsmøde på SPOT Festival
Kom og hør mere om støttemulighederne og mød Kristina Holgersen (formand), Mads Bärentzen og Mike Sheridan fra Statens Kunstfonds Legatudvalg for Musik.
Lørdag 12. maj kl. 13 – 14.30
Remisen på Godsbanen
Skovgaardsgade 3
8000 Aarhus C
Arrangementet er åbent for alle og kræver ikke billet til SPOT. Tilmelding ikke nødvendig.
Dissecting The Digital Dollar
Find out how deals between streaming services and record companies, music publishers and collection societies really work, and how royalties flow from each streaming platform through to artists and songwriters.
This briefing session is based on the ‘Dissecting The Digital Dollar’ reports produced by CMU Insights for the Music Managers Forum in the UK – findings which have recently been compiled and updated in a new book available from Amazon.
This session at SPOT+ will also include insights on how digital licensing specifically works in the Nordic markets, and how it differs from the UK and the US.
Hosted by Chris Cooke, MD and Business Editor of CMU and author of the above report.
IS EUROPE IN SYNC?
With regards to music usage in film, advertising and games, we keep coming across the same deficiencies in terms of communication, knowledge, information, efficiency, and creativity.
This open panel will identify these deficiencies and discuss possibilities how they can be constructively addressed.
- How important is knowledge about music rights, how do we educate?
- How do we open the way for the independent players towards an optimized and pro-active minded synch-business?
- How do we strengthen the link between rights-owners and the clients across borders?
- Do we face the same challenges throughout Europe?
- How important Is it to understand our cultural differences?
- How do we benefit from a stronger European music community?
- The need of a common European platform to generate and curate processes of networking, connections, education, communication, creative and legal consulting, brokering and exploitation.
The panel presents a wide range of individual professional tie-ins into the synch-business.
Meet: Daryl Bamonte (Publisher, Schubert Music, and Artist Manager, UK), Markus Linde (Thag’s Agent, Music Agent, Germany) Nis Bøgvad (Copenhagen Film Music, Music Supervisor, Denmark), Nuno Saraiva (Lusitanian Music / Altafonte Music Publishing) & Ralph H. Christoph (Head of Program c/o pop Convention & Head of Program INTERACTIVE COLOGNE, Germany)
Moderator: Nuno Saraiva
Presented by Europe In Sync in cooperation with Promus & SPOT+
Fra Udkant til Lydkant – Sådan skaber vi mere musik i yderområderne
Musikken forbindes ofte med de store byer, men samtidig hører man succeshistorier om steder som Skive, Thy eller Bornholm, hvor der eksisterer musikmiljøer der bobler over af talent – til glæde for resten af Danmark.
Der er masser af gode tiltag i yderområderne, men hvordan arbejder man systematisk med at skabe musikalsk vækst derude?
Hvordan kan vi sætte skub i de gode tiltag og hvilke udfordring er skal overkommes?
Mød: Jens Ole Amstrup (Det Musiske Hus), Stig Sylvest Hansen (Thy Music Collective), Marc Fachini (Midsommer Festival)
Moderator: Emil Sørensen (Volume og stifter af Lydkanten)
From the Faroe Islands to God Of War, Game Of Thrones and The Last Kingdom
Eivør - A case-study
How we took the artist Eivør with incredible vocal skills and helped open up a truly global reach by strategically placing her with composers for films, TV and games creating new audiences and continuing to develop score, sync and features opportunities.
Presentation - Roy Lidstone CEO of A&GSync Compositions
How To Work With Artists in a Streaming World
With almost 90% market share, streaming has become the most important way of reaching your audience. But what are the upsides and the downsides of artist development, international work and live shows. We have invited a group of Denmark's key-players to discuss the different perspectives to these issues.
Meet: Stefan Cristopher Petersen (Phlake Mansion), Jakob Sørensen (The Bank), Lydmor (artist) & Esben Marcher (Dansk Live)
Moderator: Jesper Bay (MusicMatters & DKK)
Presented by Promus & SPOT+
Keychange – presentation by Francine Gorman/ PRS Foundation
Keychange is an international campaign which invests in emerging female talent whilst encouraging festivals to sign up to a 50:50 gender balance pledge by 2022. Keychange is led by PRS Foundation, supported by the Creative Europe programme of the European Union, in partnership with Musikcentrum Öst, Reeperbahn Festival, Iceland Airwaves, BIME, Tallinn Music Week, Way Out West, The Great Escape and Mutek.
Let’s Talk Data I: The datafication of musical taste
The digital music industry is increasingly data-centered and it is often assumed that developments in big data are at the heart of the future of the music business. But how do differences in quality and access to data affect the industry dynamics? What are the implications of the emergence of algorithmic curation and recommendation of music for the future of musical development and taste? And how is data changing the ability to make money from music in the digital age?
This keynote reports from an ongoing research project at Roskilde University. It explores the multitudes of different data that are currently being used in the music industries and discusses the potential impact of data on business models, taste and power relations across the music industry sectors.
Rasmus Rex Pedersen is Assistant Professor, PhD at Roskilde University.
Presented by Promus & SPOT+
Let’s Talk Equality
Udsprunget af den allestedsnærværende debat om “kvinder i musik” vil vi med dette panel forsøge at drøfte ligestilling i musikindustrien.
Hvordan sikrer vi ønsket om ligestilling og diversitet når der også er en økonomisk bæredygtighed at tage stilling til i forhold til koncerter, festivaler og udgivelser.
Det vil panelet her forsøge at give nogle svar på.
Mød: Ali Sufi, manager og label ejer (Mellemfingamuzik), Esben Marcher, (sekretariatsleder, Dansk Live og tidligere programchef for SPOT), Anna Brink, (promoter, Live Nation), Stefan Gejsing (booker, Roskilde Festival), Jesper Frydenlund (bookingagent, 3rd Tsunami) Theis Petersen (Grøn Koncert, Muskelsvindfonden), Anne Sofie Jeremiassen (direktør, ArtPeople) & Rikke Andersen (spillestedsleder, Fermaten)
Moderator: Katrine Ring
Præsenteret af 3rd Tsunami i samarbejde med Promus & SPOT+
Let’s Talk Networking
”Networking er vigtigt.”
Den sætning kan få enhver musikbranche-interesseret til at sidde og nikke. Men networking er også et utroligt vagt begreb, som er svært at konkretisere. Med dette event vil vi afmystificere begrebet, og give dig svar på dine vigtigste networking spørgsmål:
Hvordan lærer man den danske musikbranche at kende? Hvordan bliver man en del af den? Hvordan får man kontakt til fremtidige samarbejdspartnere? Og hvad gør man, hvis man gerne vil udvide sin business eller sit musikervirke til udlandet?
Mød: Steffen Blaschke (Associate Professor, CBS), Cecilie Maria Nielsen (artist og sangskriver), Kristian Riis (CEO, NordicLA), Grith Wetterstein (HR Director, Sony Music Denmark)
Moderatorer: Caroline Ravn Andersen & Julia Bratland
Præsenteret af Caroline Ravn Andersen og Julia Bratland i samarbejde med Promus & SPOT+
Let’s Talk Radio
Vi lever i en streamingtid - alle har mere eller mindre adgang til enten streamingtjenester eller YouTube - og forbruget af musik er stigende her.
Hvad kommer denne udvikling til at betyde for radioens rolle i fremtiden - og især når vi taler om udbredelsen af ny dansk musik?
Det forsøger vi at belyse både fra DR’s, de kommercielle stationer, samt musikbranchens vinkel.
Mød: Lars Trillingsgaard (Head of Music, P3/DR), Eik Frederiksen (Head of Radio, Sony Music) og Tobias Nielsen (COO, Bauer Media).
Moderator: Carsten Holm (P6 Beat)
Præsenteret af Promus i samarbejde med SPOT+
Let’s Talk Sync
We’re proud to present this 5th edition of our “Let’s Talk Sync”-session.
This year the session is organized and moderated by one of the sync industry’s most powerful networkers, Ms. Tess Taylor, president of NARIP – National Association of Record Industry Professionals.
NARIP produces a string of high-end sessions focusing on all aspects of the sync business – from Los Angeles to Berlin - so we’re very happy to welcome Tess to Aarhus for this year’s SPOT+ & Let’s Talk Sync-session.
09:55- 10:00: Opening Remarks, Tess Taylor, president/NARIP: What To Expect
10:00 - 10:45: Panel #1: Meet The Music Supervisors I: AV Squad’s Angel Mendoza, Trailer Park’s Bobby Gumm, Mob Scene’s Toddrick Spalding
Major motion picture and television studios hire trailer houses to create the most captivating and exciting and edgy promos possible to sell their multi-million dollar films, series and global franchises like Star Wars, A Wrinkle In Time, Marvel’s Defenders and others. Trailer houses can never get enough music, but in this highly competitive field timing, production value, relationships make all the difference. Come meet three of Hollywood’s top trailer music supervisors at this special session and hear what's required to get in the door.
10:45 - 11:15: Lecture: How To Pitch & Place Music in Hollywood Films, TV & Trailers with NARIP’s Tess Taylor.
Song placement remains one of the best ways for music to receive exposure and cut through clutter and the competition is fierce just to get noticed. Back by popular demand following Part 1 of her lecture at SPOT 2017, NARIP president Tess Taylor shares strategies and information sources to research current projects, identify the correct buyers or music supervisors, make contact and follow up. She will identify best practices for reaching out to busy people that dramatically improve chances of success. She will also detail how to form professional relationships that benefit all parties and result in better business for everyone. Most importantly, she will discuss how to make and close these deals in ways that keep music buyers coming back for more.
YOU WILL LEARN:
- What music buyers really look for
- How to increase the impact and marketability of music
- Before the pitch: research, info sources
- Make the pitch: how and when to make the best pitch, what to avoid
- After the pitch: how, if and when to follow-up.
- Make the placement: budgets, fee ranges, types of uses, what to expect
- After the placement: after-care, repeat business, do it again!
Don’t miss this insider’s peek at the music placement realities of the fastest-changing business in the world. Most importantly, lecture gives you practical information you can apply immediately to make better pitches and land placements NOW.
11:15 - 11:25: Break
11:25 - 12:10: Panel #2: Meet The Ad Music Supervisors II: J. Walter Thompson Ad Agency’s Dan Burt, Hated Industries’ Todd Porter, Droga5’s Mike Ladman, Music Stylist’s Jesper Gadeberg.
Music is a key element to capture attention and no one knows this better than music supervisors responsible for advertising campaigns for global brands such Rolex, Campari, Chase, Cover Girl and Under Armour. Hear from this A-list of the ad world what elements they seek in music that make it more suitable for licensing in their projects.
12:30 – 13:15 Panel #3: Meet The Film & TV Music Supervisors: Joe Rudge, State of Sound’s Amine Ramer, Copenhagen Film Music’s Nis Bøgvad, Cookies For All’s Uli Kleppi and Thag’s Agent’s Markus Linde
Film and television are in a class of their own as a platform for music placement, with diverse uses in blockbuster films, hit television shows, documentaries and more. Learn which types of projects have a greatest need for custom cues, cover, chart hits and pre-recorded original songs from this international panel of experts who have music supervised an Oscar-winning film, award-winning series and critical favorites.
Presented by NARIP in cooperation with Promus & SPOT+
Let€s Talk Data II
Musikforbruget har aldrig været større. Og vi har aldrig vidst så meget om publikum, som vi gør i dag. Tænk fx på den “big data” som skabes, når millioner af mennesker hver dag streamer musik over hele verden. Hvis vi havde adgang til al den information, som faktisk findes, og ressourcerne til at analysere den, ville vi blive meget bedre til at nå vores publikum. Og spare masser af penge på vores markedsføring. Problemet er, at de færreste af os har adgangen og ressourcerne. Og – må vi være ærlige at sige – heller ikke de fornødne kompetencer. Men på nogle vigtige områder er der hjælp at hente. Også for musikere, sangskrivere og DIY-producenter. På seminaret “Let’s Talk Data” har vi samlet fire aktører, som præsenterer deres respektive tjenester, der på forskellig måde bidrager til en større grad af viden og transparens. De vil også give deres bud på den fremtidige udvikling på området.
Mød: Lars Ettrup (direktør for Linkfire), Niels Mosumgaard (formand, DPA og KODA), Helienne Lindvall (Head of Europe, Business & Songwriter relations hos Auddly.com), Jesper Skibsby (direktør, Warm)
Moderator: Jesper Bay (MusicMatters, direktør for DKK)
Præsenteret af Promus i samarbejde med SPOT+
Limelight Music – ny dansk streaming app.
Limelight er musikstreaming-appen til opdagelse af upcoming artister. Her bliver lytteren automatisk matchet med ny musik på baggrund af sin egen personlige smag.
Kom og bliv klogere på dette nye initiativ og mød folkene bag.
Mød: Anders Nygaard (stifter), Qadar Ahmed (stifter), Freja Becker Anthonsen (Head of Music Relations)
Præsenteret af Limelight Music i samarbejde med Promus & SPOT+
Meet The Music Supervisors
Speed meetings with international and Danish music supervisors!
Music supervision and music placement in trailers, TV-series, film and advertising has become an extremely important part of the music industry’s revenue streams today. Therefore we’re very happy to announce this 5th edition of our much anticipated “Meet The Music Supervisors”-speed meeting session with a gang of “dream team” of music supervisors from the US, Germany and Denmark.
Meet: Uli Kleppi (Cookies For All, Berlin), Bobby Gumm (Trailer Park, Los Angeles), Toddrick Spalding (Mob Scene, Los Angeles), Amine Ramer (State Of Sound, Los Angeles), Eva Beck (Cookies For All, Berlin), Dan Burt (J. Walther Thompson Ad Agency, New York), Todd Porter (Hated Industries, San Francisco), Mike Ladman (Droga 5, New York), Joe Rudge (New York), Joe Berman (Media Horse, Los Angeles), Angel Mendoza (AV Squad, Los Angeles), Markus Linde (Thag’s Agent, Hamburg), Nis Bøgvad (Copenhagen Film Music) and Jesper Gadeberg (Musicstylist.com).
Participation only through application and only for music business professionals. Send your application request with company-info and who you prefer to meet with to info@promus.dk – “first come – first serve”-basis and application by Monday the 23rd of April – latest.
Meet The Music Supervisors is presented by Promus in cooperation with Crunchy Tunes & Iceberg Music Group.
Supported by SPOT+, The Danish Music Publishers Association, Koda’s Cultural Contributions and The Arts Council of Denmark.
Meet The Talent
- på SPOT+ 2018
Med Meet The Talent søger vi at ”koble” primært nye bands og solister sammen med en række danske branchefolk og dermed være med til at åbne dørene for nye samarbejder.
Meet The Talent har igennem årene givet konkrete kontakter og aftaler for en lang række musikere, så derfor byder nu vi velkommen til endnu en runde under SPOT+ i 2018.
Vi åbner for ansøgningerne onsdag 4. april – og som sædvanlig er det ”first come – first serve”. Dog er der senest deadline, mandag 23. april.
Hvis du ønsker at deltage, så send os en ansøgning via email med et par linjer om band/projekt, samt links til FB, web og musik og fortæl os hvem man du ønsker at mødes med til: info@promus.dk
Mød: Martin Rintza (Luger), Emilie Pil, Patrick Christensen & Christian Backman (Sony Music), Stefan Cristopher Petersen (Phlake Mansion), Rasmus Damsholt (ATC Management), Mette Zähringer (Iceberg Music Group), Bo Andersen (Skandinavian), Laurits Bejder Klausen (The Bank), Stefan Facius (Heartbeat Management), Mathias Binder (PDH Music), Rune Rasmussen (ArtPeople), Hans Emil Hansen (Beatbox Booking), Søren Juncker, Alexander Ash Pedersen og Maria Borg (Disco:Wax & No3), Stefan Gejsing (Rosklide Festival) og Nick Foss (Mermaid Records).
Deltagelse i "Meet The Talent" kræver adgang til SPOT+.
Præsenteret af Promus & SPOT+
Musikjournalistik anno 2018!
Mediebranchen oplever lige så store udfordringer som musikbranchen, og det ændrer på musikjournalistikken. Anmeldelser bliver færre i mainstream-medierne, og musik-medierne er presset på økonomien og skal tjene penge på sponsoreret indhold. Musikjournalister og branchefolk deler deres holdninger ,oplevelser og skæve historier.
Mød: Lucia Odoom (dagbladet Politiken, vært på podcasten Pop-tillæg), Eik Frederiksen (SONY – head of radio & international), Simon Sandfeld (leder af spillestedet Stars, Vordingborg).
Moderator: Claus Vittus (radiovært, freelance musikjournalist for DR m.fl.)
Præsenteret af Frilands v. Claus Vittus i samarbejde med Promus & SPOT+
Musikpodcasten: Udvikling, Udbytte og Udfordringer
Den traditionelle musikradio, vi er vokset op med, er under udvikling. Podcasting vinder frem og der opstår spændende tiltag både hos Danmarks Radio og ude i det uafhængige podcastingmiljø, for med udviklingen kommer også helt nye muligheder, men samtidigt også udfordringer.
Vi taler udvikling af indhold, hvordan man kommer ud og hvilke udfordringer man er i som podcaster.
Mød: Casper Bach-Hegstrup (DR/P6), Jakob Trolle (SOLO Podcast), Benedikte Granvig (Selvskrevet Podcast),
Niels Mosumgaard (KODA)
Præsenteret af Center for Podcasting i samarbejde med Promus & SPOT+
Nordic music export and the role of the manager
Recent years have seen an increasing interest in Nordic music with artists such as MØ, Sigrid and Tove Lo. In order to capitalize on that attention and success, the role of the manager has become more and more important when it comes down to the international career development of Nordic artists.
To discuss this, we have gathered a panel of four young managers from Denmark, Norway and Sweden – all working actively for their artists internationally – to give their insights on their daily work and all the areas you have to work with in the modern-day music industry.
Meet: Rasmus Damsholt (ATC Management), Stefan Cristopher Petersen (Phlake Mansion), Karen Norbakk (Mandelbaum Mng.) (NO), Kristian Riffo (Nivy) (SE)
Moderator: Christian Taagehøj (Camp Raven Management)
Presented by Promus & SPOT+
Sangskriver Camps € what€s all the buzz about?
Mange producere og sangskrivere har stor glæde af at deltage i danske eller internationale sangskriver camps. Vi har samlet et panel af eksperterne, der laver flere camps om året eller sender sangskrivere til camps i udlandet. Tre af de danske arrangører af camps diskuterer hvad man skal have med i bagagen, hvad kravene er til deltagerne, om de uskrevne regler, om de helt faste regler og retningslinjer som alle deltagere følger – og naturligvis om arbejdet efter campen. Hvad bruges sangene til, hvordan arbejder man med at få dem placeret hos artister.
Mød: Christian Fløe Svenningsen (GL Music), Rewan Riko (Seeloya / Aarhus Calling / SLING publishing) og David Tholander (Tigerspring). Moderator: Marcus Winther-John (sangskriver / musiker)
Panelet er arrangeret af Musikforlæggerne i Danmark i samarbejde med Promus & SPOT+
Secondary Ticketing – Hvad er egentlig i forbrugernes interesse?
Der sælges og videresælges billetter på det sekundære marked som aldrig før. Billetter til koncerter og festivaler handles på dba.dk, i kommentartråde på Facebook og ikke mindst gennem online virksomheder som StubHub og ViaGoGo - ofte til forhøjet pris. Det er ulovligt, og forbrugerne advares gang på gang mod denne type handler. Alligevel virker markedet for videresalg af billetter til at være i vækst, og omsætningen er enorm. Organisation Fanfair Alliance* vurderer at der årligt omsættes for én milliard pund på det sekundære marked for billetter til musik- og sportsarrangementer i Storbritannien alene. Til sammenligning, er det cirka dobbelt så meget som hvad alle streamingtjenesterne til sammen, omsætter for i samme territorie.
Det sekundære marked associeres ofte med lovbrud og bedrag, men hvorfor tiltrækkes så mange forbruger så alligevel dertil?
Er der nogle forbrugermæssige fordele ved det sekundære marked, som vi har overset?
Er måden vi prissætter og sælger billetter på forældet?
Hvordan skal live-branchen forholde sig til det her marked fremadrettet?
Mød: Karolina Hansen (Beatbox Ent.), Poul Martin Bonde (Smukfest), Claus Visbye (Horsens & Friends) & Jakob Lund (Ticketmaster).
Moderator: Signe Tobiassen.
‘The Music Business Is Broken, And I Know How To Fix It’
Keynote: Scott Cohen (The Orchard)
- - -
The Music Business Is Broken, And I Know How To Fix it #2
After Scott Cohen’s keynote we have invited some Danish music industry professionals to conduct a short follow-up and debate on his main points.
Meet: Jakob Sørensen (The Bank) & Sidsel Nørgaard-Larsen (Sony Music Entertainment)
Moderator: Jesper Bay( MusicMatters/DKK)
Presented by Promus & SPOT+
Trommeslager
Sara Mouritzens drøm er at blive optaget på Musikkonservatoriet som trommeslager. Josefine Exners film følger hende i sin jagt på at indfri drømmen, mens hun finder sig selv som musiker og ungt menneske. For det kræver sin kvinde at tilkæmpe sig en plads i musikkens mandeverden, hvor man skal vise styrke for at vinde respekt. Trommeslager giver gennem sit intime indblik i en ung piges musikerdrøm et nyt og tiltrængt perspektiv på kønsdebatten i den rytmiske musikbranche.
Instruktør: Josefine Exner
Præsenteret af Sara Mouritzen og Josefine Exner i samarbejde med Promus & SPOT +
WAY UP Aalborg Et kig på toppen af Danmark.
Igennem de seneste 20 år er der ud af Aalborg og Nordjylland kommet en række af gode bands og artister som har beriget dansk musik. Men hvordan fostres og arbejder disse talenter i en stor dansk provinsby hvor der er langt imellem aktører indenfor ”musikbranchen”, og er der en ny bølge på vej af nordjyske artister som vil erobre den danske musikscene de kommende år?
Til at kaste lys på regionen har vi samlet et panel bestående af :
Mød: Jan Sneum (musikjournalist), Kristoffer Rom (Grundlægger af pladeselskabet TAMBOURHINOCEROS og PR-bureauet Nordic Waves), Sofie Trolde (musiker), Andreas Westmark (musiker, Get Your Gun, Døde Blomster m.fl.), Lis Rom Andersen (Kulturchef, Aalborg Kommune).
Moderator: Jens Ole Amstrup (spillestedsleder, Det Musiske Hus).
WILM – Women In Live Music
Presentation by Malle Kaas/WILM
Women in Live Music (WILM) is a European platform and online community for women working in live music. This includes women working all sorts of roles behind the scene: Sound Engineers, Tour Managers, Lighting Designers, Riggers, Backliners, Stage Managers, Stagehands and many more!
Our goal is to build a community that can strength the women professional and mentally, as well as make it easier for booking agencies, venues, companies, bands etc to find qualified, female crewmembers.