Let’s Talk Radio

Fri May 11th 11:30-12:30 | Room 12

Vi lever i en streamingtid – alle har mere eller mindre adgang til enten streamingtjenester eller YouTube – og forbruget af musik er stigende her.

Hvad kommer denne udvikling til at betyde for radioens rolle i fremtiden – og især når vi taler om udbredelsen af ny dansk musik?

Det forsøger vi at belyse både fra DR’s, de kommercielle stationer, samt musikbranchens vinkel.

Mød: Lars Trillingsgaard (Head of Music, P3/DR), Eik Frederiksen (Head of Radio, Sony Music) og Tobias Nielsen (COO, Bauer Media).
Moderator: Carsten Holm (P6 Beat)

 

Præsenteret af Promus i samarbejde med SPOT+

 

Tobias Nielsen

COO, Bauer Media
Tobias er COO hos Bauer Media og dermed ansvarlig for alt indhold på radiokanaler som NOVA, The Voice, Pop FM, Radio 100, Radio Soft og myROCK. Med 25 års erfaring fra radio-verdenen har Tobias stor erfaring med at samarbejde med musikbranchen, når der skal udvikles en musikprofil på en af de mange forskellige radiokanaler, som Bauer Media administrerer over.

Carsten Holm

Radiovært, Danmarks Radio
Mange vil kunne kende Carsten Holms stemme fra P6 Beat, hvor han er radiovært. Carsten har været ansat på DR siden 1993, hvor han udover at være radiovært også er skribent på dr.dk/kultur. Han har derudover sideløbende været konferenciers på flere danske festivaler, herunder Northside, Copenhell og SmukFest og besøger i øvrigt på SPOT Festival for 20. gang i år!

Eik Frederiksen

Radiostrategi ansvarlig, Sony Danmark
Eik Frederiksen er ansvarlig for Sony Danmarks radiostrategi. Eik arbejder med at sikre airplay af musik, og positionering og promovering af artister ’ han arbejder bl.a. med de kunstnere som Benal, Karl William, Ukendt Kunstner, Mø, Marie Key og en af de senere års mest spillede kunstnere på radio, Mads Langer. Eik har siden teenage-årene arbejdet med radio som vært, musikredaktør, programchef på små lokalradioer til de største landsdækkende kanaler.

Lars Trillingsgaard

Strategisk Musikchef, Danmarks Radio
Lars Trillingsgaard er 47 år og strategisk musikchef i DR Kultur med ansvar for den tværgående musikstrategi på radiokanalerne med rytmisk musik ’ P3, P4, P5, P6 og P7. Lars er formentlig bedst kendt som tidligere musikchef på P3, hvor han startede i 2004. Han startede sin karriere på radiokanalen ANR i Aalborg.