ROYALTIES sætter spot på fremtiden
ROYALTIES afslutter igen deres skaberforløb med et fællesprojekt på SPOT. I år foregår projektet under titlen SPOT The Future, hvor de i løbet af to dage vil afvikle forskellige aktiviteter på pladsen mellem Musikhuset og SCC, der skal vise vejen for fremtidens musikbranche.
Som afslutning på dette års kursus- og mentorforløb arbejder ROYALTIES deltagerne sammen om et projekt, der afvikles under SPOT 2018. Samarbejdet med SPOT giver en stemme til ROYALTIES deltagerne, hvor de kan komme med deres indspark til debatten omkring fremtidens musikbranche samt præsentere nyskabende artister.
Titlen ‘SPOT The Future’ danner rammen om et program bestående af koncerter, talks og paneler, der har vækstlaget og nye talenter for øje. Målgruppen for projektet er især yngre personer, der ønsker at høste viden om musikbranchen.
Aktiviteterne kommer til at foregå i et loungeområde mellem Musikhuset og SCC, hvor SPOTs gæster kan puste ud og danne sig et billede af fremtidens musikbranche.
ROYALTIES er et kursus- og mentorforløb for fremtidens professionelle musikere og musikbranchefolk. Forløbet strækker sig over ti måneder med i alt ni heldagssessioner, hvor der afholdes oplæg fra en bred vifte af succesfulde personer fra musikbranchen. Derudover modtager deltagerne otte timers individuel sparring i mindre grupper med udvalgte mentorer fra branchen.
Undervejs bliver man rustet til at møde en musikbranche i radikal forandring. Musikken bliver tænkt som en levevej og musikprojekter som virksomheder. Der gives plads til, at deltagerne i ROYALTIES kan arbejde målrettet og professionelt med egne projekter og udfordringer. Forløbet er en oplagt mulighed for at udvide sit personlige og professionelle netværk og få et mere indgående kendskab til musikbranchen.
ROYALTIES blander aspirerende musikere og musikbranchefolk på deres hold. På den måde kan deltagerne lære af hinandens kompetencer og erfaringer. Holdet anno 2017/18 består bl.a. af laptop-musikere, managere, instrumentalister og pladeselskabsfolk.
“Det har virkelig en stærk effekt at introducere 32 forskellige unge mennesker til hinanden og strukturere en samtale og læring om alle branchens forskellige elementer. Det er den vildeste vidensdeling!”, fortæller Caroline Ravn Andersen, manager og ROYALTIES deltager.
Bag ROYALTIES står partnerne Royal Beer og Volcano. I år præsenterer ROYALTIES følgende artister.