Så kan vi lukke op for de første SPOT+ indslag i heftigt 2-dages-program 11.-12. maj, der når godt rundt i musikbranchens afkroge – dels for det danske marked, dels for det internationale.
Programmet til SPOT+ seminar- og konference-program fredag 11 og lørdag 12. maj er tæt på at være på plads, og nu lukker vi for alvor op for de mange aktiviteter:
Førstedagen åbner med keynoten “The Music Business Is Broke, And I Know How to Fix It!” serveret af Scott Cohen (US) fra The Orchard (og manager for bl.a. The Raveonettes). Her kommer musikbranchens dommedagsprofetier til at gnide skuldre med optimistiske fremtidsperspektiver – og en masse andet set fra Cohens helt eget perspektiv.
Læs mere her.
”Meet The Music Supervisors” er med på SPOT+ for femte gang – og målt på efterspørgsel taber mødet med nøglerpersoner udi placering af musik i film, tv, radio, reklamer, spil m.v. ikke i interesse. Men det er også et nyt superhold, der stiller op: Uli Kleppi (Cookies For All, Berlin), Bobby Gumm (Trailer Park, Los Angeles), Toddrick Spalding (Mob Scene, Los Angeles), Amine Ramer (State Of Sound, Los Angeles), Eva Beck (Cookies For All, Berlin), Dan Burt (J. Walther Thompson Ad Agency), New York, Todd Porter (Hated Industries, San Francisco), Mike Ladman (Droga 5, New York), Joe Rudge (freelance, New York), Joe Berman (Media Horse, Los Angeles), Angel Mendoza, (AV Squad, Los Angeles), Markus Linde, (Thag’s Agent, Hamburg), Nis Bøgvad (Copenhagen Film Music) og Jesper Gadeberg (Musicstylist.com).
Samtidig er den årlige “Meet The Talent”, hvor danske branchespidser er klar til pitch-sessions med danske acts og deres baglande også klar igen. Her møder Laurits Bejder Klausen (The Bank), Stefan Cristopher Petersen (Phlake Mansion), Mathias Binder (PDH), Rasmus Damsholt (ATC Management) m.v. op.
Der åbnes for ansøgninger til begge sppedmeetings onsdag 4. april med deadline mandag 23. april.
Læs mere om begge speedmeetings her.
I øvrigt byder SPOT+ i år også på et intensivt Sync-forløb – mere om det senere.
”Let’s Talk Networking” – alle buzzwords’ moder er på dagsordenen her. Vi ved, at netværk er vigtige i musikbranchen, men hvordan arbejder man med og udbygger sit netværk. Det vil vi forsøge at finde svar på her. Mød bl.a. Steffen Blaschke (Associate Professor/CBS), Kristian Riis (CEO, NordicLA) og Grith Wetterstein (HR Director, Sony Music Denmark). Moderatorer og tilrettelæggere: Caroline Ravn Andersen & Julia Bratland.
Læs mere her.
”Dissecting The Digital Dollar” – alt hvad du skal vide om rettighedsstrukturerne mellem streamingudbydere, forlæggere, forvaltning og labels. Tørt og komplekst, men fremragende præsenteret af Chris Cooke, MD and Business Editor of CMU og forfatter til netop rapporten af samme navn.
Læs mere her.
”How To Work With Artist In a Streaming World” – streaming udgør efterhånden 90% af det danske marked for indspillet musik. Så hvordan bruger de danske aktører den digitale virkelighed – både nationalt og internationalt? Mød bl.a. Lydmor, Stefan Cristopher Petersen (Phlake Mansion) og Jakob Sørensen (The Bank). Moderator: Jesper Bay (DKK & MusicMatters).
Læs mere her.
”Musikpodcasten – udvikling, udbytte og udfordringer” – Den traditionelle musikradio, vi er vokset op med, er under afvikling. Podcasting vinder frem og der opstår spændende tiltag både hos Danmarks Radio og ude i det uafhængige podcastingmiljø. Vi taler udvikling af indhold, hvordan man kommer ud og hvilke udfordringer man er i som podcaster. Mød bl.a.: Søren Brunsgaard (Center for Podcasting), Casper Bach-Hegstrup (DR/P6), Jakob Trolle (SOLO Podcast), Benedikte Granvig (Selvskrevet Podcast) og Niels Mosumgaard (fmd. for DPA og KODA’s bestyrelse).
Læs mere her.
”Musikjournalistik anno 2018” – Mediebranchen oplever lige så store udfordringer som musikbranchen, og det ændrer på musikjournalistikken. Udfordringer og muligheder diskuteres her af panelet bestående af bl.a.: Lucia Odoom (Politiken, vært på podcasten Pop-tillæg, tidligere musikvært på P6 BEAT), Eik Frederiksen (SONY Music – head of radio & international, tidligere chef for P3), Sara Elisabeth Nedergaard (Gaffa – journalist og anmelder) og Simon Sandfeld (Stars, Vordingborg, tidl. musikredaktør Nordisk Film). Præsenteret af Claus Vittus (radiovært og freelance musikjournalist for DR m.fl. siden 1980).
Læs mere her.
”Managerens rolle i nordisk musikeksport” – Managerens rolle bliver vigtigere og vigtigere, når det handler om udviklingen af musikernes karrierer internationalt. Vi har samlet en flok skandinaviske managere til en snak om deres daglige arbejde, og de vil her give et indblik i de mange arbejdsområder, man skal ha’ styr på som en moderne manager i dag.
Læs mere her.